[Eisfair] Terminerinnerungsmail vom eisfair-Server versenden

Juergen Edner juergen at eisfair.org
Mo Sep 17 14:41:34 CEST 2018

Hallo zusammen,

generell hat man sich bei Owncloud/Nextcloud wohl die Möglichkeit
vorbehalten Erinnerungen zukünftig einmal per E-Mail versenden zu
wollen, jedoch wurde diese Funktion bis dato nicht implementiert:

https://github.com/nextcloud/calendar/issues/825

Eventuell hilft diese Software weiter: https://calcurse.org/

calcurse is a calendar and scheduling application for the command line.
It helps keep track of events, appointments and everyday tasks. A
configurable notification system reminds user of upcoming deadlines, the
curses based interface can be customized to suit user needs and a very
powerful set of command line options can be used to filter and format
appointments, making it suitable for use in scripts.

Gruß Jürgen

Mail: juergen at eisfair.org